2015-től megújított kritériumok szerint minősítenek a Hotelstars Unionban

Az uniós tagországbeli szállodák egységes elvek szerinti minősítésének megteremtése érdekében hét uniós ország szállodai szövetsége 2009-ben hozta létre a Hotelstars Uniont. A rendszer szabályzatának megfelelően négyévente vizsgálják felül és újítják meg a jelenleg 270 követelményből álló kritériumrendszert.

Ennek részeként, a nemzetközi szállodaipar történetében először az EU tagországaiban idén március és augusztus között egy olyan on-line felméréssel történő piackutatásra kerül sor, ami a szabadidős és üzleti utazók szállodákra vonatkozó tapasztalatait, elvárásait vizsgálja – jelentették be március 7-én egy sajtótájékoztató keretében az ITB-n.

A Hotelstars Union (HSU) a HOTREC patronálásával 2009. decemberében alakult hét EU-tagország – Ausztria, Csehország, Hollandia, Magyarország, Németország, Svájc, Svédország – szállodaszövetségeinek részvételével, azzal a céllal, hogy az Európai Unióban a hotelek minősítése egységes elvek szerint történjen. Mindez nemcsak a szállodai szolgáltatás minőségének fejlődését, de a fogyasztók védelmét is szolgálja.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége fontosnak tartotta, hogy ebben az új kezdeményezésben már annak alakulásánál részt vegyen. A tapasztalatok azt mutatják – s ezt az eddig elvégzett több, mint 300 szállodai minősítés is visszaigazolta –, hogy a HSU-kritériumok teljesítésével javul a hazai szállodák szolgáltatási színvonala, s gyorsabban honosodnak mega nemzetközi szállodafejlesztési és üzemelési trendek.

Az alapítás óta eltelt három év alatt a HSU tagsága – Észtország, Lettország, Litvánia, Luxemburg és Málta csatlakozásával – 12-re bővült, Belgium, Dánia, Franciaország, Görögország és Norvégia szakmai szövetsége pedig megfigyelőként vesz részt a minősítő rendszer tevékenységében. Várható, hogy közülük többen még idén belépnek a Hotelstars Unionba, így év végével annak tagsága 15-16 körül alakul.

A HSU a szállodák minősítését jelenleg 270 kritérium alapján végzi – amelyek megtalálhatók a www.hotelstars.hu honlapon –, s annak szabályozása szerint ezeket négyévente felülvizsgálják, hogy a hotelek szolgáltatásai folyamatosan alkalmazkodjanak a vendégek elvárásainak változásához, a technikai fejlődéshez.
Ennek megfelelően a nemzetközi szállodaipar történetében először az EU tagországaiban 2013. márciusa és augusztusa között egy olyan on-line felméréssel történő piackutatásra kerül sor, ami a szabadidős és üzleti utazók szállodákra vonatkozó tapasztalatait, elvárásait vizsgálja – jelentették be március 7-én egy sajtótájékoztató keretében az ITB-n.

Az érdeklődők – a nagyobb világnyelveken, valamint a HSU-tagországok nyelvén, többek között magyarul – tölthetik ki a kérdőívet. A kérdőív a www.hotelstars.eu oldalon érhető el, illetve a www.hotelstars-survey.eu/hu link alatt.
A felmérés értékelésében a Lausanne-i Szállodai Főiskola, illetve a St. Gallen-i Egyetem nyújt segítséget a Hotelstars Unionnak a Customer Alliance informatikai cég támogatásával. A kérdőívet kitöltők nyereményjátékon vehetnek részt, melyen a HSU-tagszállodái által felajánlott 2-3 napos tartózkodásra szóló vouchereket nyerhetnek.
Magyarországról a Danubius Astoria City Center, Continental Hotel Budapest, az Ibis Budapest Heroes Square, a K+K Hotel Opera, és a Best Western Premier Hotel Parlament támogatják a megkérdezést.
A szállodák minősítésére vonatkozó, 2015-től életbe lépő új követelmények kidolgozásánál a piackutatás eredményei mellett figyelembe veszik az egyéb szállodai minősítési rendszerek, internetes véleményoldalak tapasztalatait is.
A MSZÉSZ azt javasolja a szállodáknak, hogy ismerkedjenek meg a kérdőívvel, illetve tájékoztassák vendégeiket a felmérésről, kérjék fel őket részvételre.

Forrás: turizmus.com

További hírek

Mit tesz a Hotel & More Group a fenntarthatóságért?
2024. Április 9.
A fenntarthatóság szolgálatában
Határon túli szálloda is komoly elismerést kapott
2024. Március 14.
Alvásbarát Hotel díjazott lett a Hotel & More Group székelyudvarhelyi szállodája
Egy magyar szállodaüzemeltető sikere
2024. Február 25.
Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető
Minden hír